Crisiskaart

Veel mensen hebben de ervaring dat het tijdens een psychische crisis moeilijk is om snel adequate hulp te krijgen. Daarom is de Crisiskaart ontwikkeld. De Crisiskaart is bedoeld voor (ex-)cliënten uit de GGz, Maatschappelijke Opvang en Verslavingszorg.

De kern van de Crisiskaart is dat u een plan opstelt op het moment dat u helder voor ogen hebt wat wel en niet wenselijk is in geval van crisis. Zo geeft u aan wat uw wensen zijn bij een eventuele crisis. Een groot voordeel is dat u zo invloed hebt op wat er gebeurt; u houdt zelf de regie.

Over de Crisiskaart

Op de Crisiskaart komt onder meer te staan: hoe ziet een crisis eruit, hoe te handelen bij crisis, contactpersonen (familie/vrienden), medicatie, behandelaar(s) en wensen (wie draagt zorg voor uitkering, wie verzorgt de post, afzeggen werk/vrijwilligerswerk enzovoort). De Crisiskaart is een opvouwbaar kaartje van bankpasformaat.

Ondersteuning

Kompassie biedt ondersteuning bij het maken en onderhouden van een crisiskaart. In een aantal gesprekken inventariseert u wat voor u belangrijk is als u in crisis raakt en wat men dan wel of niet moet doen. Uw privacy wordt gewaarborgd. Met personen en instellingen die van belang zijn worden afspraken gemaakt. Deze afspraken worden bekrachtigd met een handtekening van alle betrokkenen.

Voor informatie of een afspraak kunt u bellen met 070 – 427 32 40 en vragen naar Hatice Duran, Mieke Groenendijk of Annemiek de Wolf. Mailen kan ook, naar m.groenendijk@kompassie.nl.