
Kompassie zoekt een nieuwe collega!!!
Kompassie is op zoek naar een nieuwe collega in de functie van:
Projectmedewerker Herstelbevordering GGz m/v
minimaal 24 uur per week
Ben jij of ken jij iemand die in dit plaatje past? Lees hieronder de uitgebreide vacature tekst en/of download hier de vacature in PDF (om uit te printen of uit te delen): Vacature projectmedewerker Kompassie.
Over Kompassie
Kompassie is het stedelijke onafhankelijke steunpunt voor mentale gezondheid, voor Haagse burgers met een psychische kwetsbaarheid én hun naasten. Kompassie richt zich daarbij in het bijzonder op de inzet, en daarmee het herstelproces, van haar vrijwilligers met eigen (familie)ervaring.
Anno 2021 zijn er zo’n 70 (familie)ervaringsdeskundige vrijwilligers verbonden aan Kompassie. Zij worden in hun werkzaamheden ondersteund door een team van beroepskrachten: zij scheppen de voorwaarden waaronder de vrijwilligers optimaal kunnen functioneren en de werkzaamheden kunnen verrichten.
Als vrijwilligersorganisatie en zelfregiecentrum heeft Kompassie binnen Den Haag haar eigen positie tussen de professionele zorg en het sociaal domein. Zij treedt op als verbinder tussen de formele en informele zorg. Er wordt volop samengewerkt met onze partners in het veld, maar vanuit onafhankelijkheid en eigen ervaring. Onze samenwerking bestaat uit ‘voorzorg, nazorg en samen-zorg’: zowel voor, tijdens als ná behandeling kunnen Haagse burgers met een psychische kwetsbaarheid bij Kompassie terecht voor praktische én mentale ondersteuning. Daarnaast richten we ons op preventie, stigmabestrijding en komen we op voor het collectieve belang van de doelgroep.
Over de functie
In het steunpunt kunnen psychisch kwetsbare mensen direct terecht bij hun lotgenoten: voor praktische ondersteuning, informatie, advies en mentale steun.
De toenemende behoefte aan ondersteuning tijdens de voorzorg en nazorg, wanneer er (nog) geen professionele hulpverlener in beeld is, heeft geleid tot het project ‘Herstelbevordering GGz’. De eerdere projecten Wachttijdondersteuning en Crisiskaart zijn hierin opgenomen. Kenmerkend voor herstel bevorderende ondersteuning is een meer trajectmatige aanpak: meerdere gesprekken, doelgerichter, en telkens met dezelfde vrijwilliger.
Wij zijn op zoek naar een projectmedewerker, die samen met de huidige projectmedewerker Wachttijdondersteuning dit project coördineert. Samen zorgen jullie dat alles op rolletjes loopt, zowel de contacten met de vrijwilligers en de bezoekers als de ‘backoffice’. Jullie geven verder vorm aan het project, vullen elkaar aan en vervangen elkaar bij afwezigheid. Het aantal uren is bespreekbaar en kan verdeeld worden over 3 of 4 dagen. Je werkt in elk geval op de woensdagen.
Jouw kerntaken zijn:
- Ondersteunen en begeleiden van de ervaringsdeskundige vrijwilligers binnen het project, zowel praktisch (functioneel) als mentaal:
- samen met hen de 1e kennismakingsgesprekken voeren;
- oog houden op begrenzing van de werkzaamheden en belastbaarheid van de vrijwilliger (aansluiten bij de fase van herstel);
- aansturen, bijsturen, interveniëren;
- deskundigheidsbevordering: inwerken, organiseren van werkoverleg, intervisie en specifieke trainingen.
- Planning en organisatie:
- telefonisch aanmeldingsgesprek voeren;
- afspraken- en agendabeheer;
- beheer beknopte voortgangsrapportages en metingen.
- Netwerken:
- contact onderhouden/voortgangsoverleg met alle samenwerkingspartners;
- zorgen voor toestroom van aanmeldingen, warme overdracht of terugkoppeling;
- voorlichting geven over het project;
- nieuwe samenwerkingen verkennen.
- Projectontwikkeling:
- monitoren voortgang, effecten en resultaten;
- kwaliteitsbewaking;
- ontwikkelen en stroomlijnen werkprocessen;
- deelnemen aan vakinhoudelijk relevante bijeenkomsten;
- marketing en promotie.
Jouw profiel
- Je beschikt over MBO+/HBO werk- en denkniveau
- Je hebt ervaring met de doelgroep GGz
- Je hebt kennis van de GGz en actuele wet- en regelgeving
- Je voelt goed aan wat onze vrijwilligers met eigen ervaring nodig hebben om aan de slag te blijven. Je weet hen ruimte te geven, maar ook te begrenzen.
- Je biedt ruimte aan onverwachte gebeurtenissen, maar weet daarbij de rust te behouden en prioriteiten te stellen.
- Je bent flexibel en collegiaal: je kunt zelfstandig werken, maar voelt je ook verantwoordelijk voor het gezamenlijke resultaat.
- Je werkt zorgvuldig en aandachtig, met oog voor processen én voor mensen.
- Je bent empathisch, relativerend en beschikt over incasseringsvermogen.
- Je bent een energiek type, maar weet ook geduld op te brengen.
Wij bieden
- Een leuke functie binnen een pionierende organisatie.
- Een fijn team en een goede en gezellige werksfeer.
- Arbeidsvoorwaarden en salariëring conform de CAO-GGZ. Betaling geschiedt in FWG 45 (maximaal € 3.396,- per maand, op basis van een 36-urige werkweek).
- Een aanstelling voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.
Meer weten?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Jacqueline van den Bos (directeur) via (070) 427 32 40 of 06 – 22 42 94 65. Schriftelijke informatie over Kompassie kun je opvragen bij Miranda Vogel, via m.vogel@kompassie.nl.
Solliciteren
Je kunt je CV en je motivatiebrief per post verzenden of mailen naar Miranda Vogel m.vogel@kompassie.nl.
De sluitingsdatum voor deze vacature is zondag 31 oktober 2021
De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 8 november 2021.